28/1/15

Το κέικ της μαμάς






Υλικά ( μια μεγάλη φόρμα για κέικ)

250 γρ βούτυρο ή μαργαρίνη
1 1/2 κούπα ζάχαρη
4 αυγά
Ξύσμα απο ένα πορτοκάλι
1 κούπα χυμό πορτοκάλι
1 φακελάκι baking powder (20 gr)
μια τσιμπιά αλάτι
1 φακελάκι βανίλια ή 1 κουταλιά της σούπας εκχύλισμα βανίλιας
3 - 31/2 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις

Διαδικασία

Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 180 βαθμούς αντιστάσεις πάνω κάτω, η σχάρα στη μεσαία θέση του φούρνου.
Βουτυρώνουμε και πασπαλίζουμε λίγο αλεύρι στην φόρμα μας. 
Σε ενα μπολ κοσκινίζουμε το αλεύρι με το baking και το αλάτι.
Στο μίξερ χτυπάμε το βούτυρο με την ζάχαρη τουλάχιστον για 5 λεπτά να αφρατέψουν καλά τα υλικά. Προσθέτουμε ένα ένα τα αυγά χτυπώντας να ενσωματωθούν στο μείγμα.
Προσθέτουμε το ξύσμα, την βανίλια και τέλος τον χυμό πορτοκάλι.
Χαμηλώνουμε την ταχύτητα στο μίξερ και προσθέτουμε σταδιακά το αλέυρι.




Βγάζουμε στην άκρη περίπου 1/3 απο την ποσότητα του μείγματος και πασπαλίζουμε σε αυτό κοσκινισμένο κακάο 1 με 4 κουταλιές, εξαρτάται απο τις προτιμήσεις σας.
Αδειάζουμε το μισό μείγμα στην φόρμα, συμπληρώνουμε με το μείγμα με το κακάο και τελειώνουμε με το υπόλοιπο λευκό μείγμα. Με ενα ξυλάκι για σουβλάκι περνάμε ελαφρώς, αν θέλουμε, μέσα απο το μείγμα για να ανακατέψουμε αφηρημένα την ζύμη κακάο στην λευκή ζύμη.

Ψήνουμε το κέικ για 45 - 50  λεπτά ή μέχρι μια οδοντογλυφίδα να βγαίνει καθαρή.
Όταν το κέικ είναι έτοιμο, το αφήνουμε σε σχάρα να πέσει αρκετά η θερμοκρασία του, και το αναποδογυρίζουμε προσεκτικά. Πασπαλίζουμε με άχνη ζάχαρη.



Καλή επιτυχία!

Λογάκια

Για μια πιο σύγχρονη έκδοση με μειωμένα λιπαρά δείτε εδώ 

**************************************************
100 μέρες...
100 μερούλες είχα την τύχη να έχω τη μαμά μου εδώ, 3μισι μήνες που έτρεξαν σαν νερό.
Η νοσταλγία μου είναι βαθύτερη γιατί λείπω και ζω μακριά απο τη μαμά μου 20 χρόνια τώρα. Την χάρηκα! Την απόλαυσα! 
Ο μικρός με χαρά παρουσίασε την γιαγιά του στο σχολείο και κάθε απόγευμα με αγωνία με ρωτούσε "Τι έφτιαξε η γιαγιά?" εννοώντας τι μαγείρεψε. "Μήπως έφτιαξε κέικ?"
Αυτό σας έχω σήμερα, αυτό, είναι το κέικ που μεγάλωσε κόσμο και κοσμάκη, κλασσικό, απλό, με τα πιο συνηθισμένα υλικά, το κέικ της μαμάς!

17 σχόλια:

  1. Χαίρομαι που περάσατε όμορφα Έρη μου! Φαντάζομαι τη χαρά του μικρού που είχε συνέχεια τη γιαγιά του! Και της γιαγιάς βέβαια! Ελπίζω να ξανασυναντηθείτε σύντομα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tελειο,αχ αυτες οι μαμαδες κανουν θαυματα,χαιρομαι που την ειχες κοντα σου,πολλα φιλια ,καλο ξημερωμα απο την πατριδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το αγαπω... και για εναν πολύ περιέργο λόγο, εχω διαπιστώσει, οτι μόνο οι μαμάδες καταφέρνουν να κάνου αυτο το τόσο απλό κέικ φουσκωτό και μυρωδατο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φαντάζομαι πόσο ωραία περάσατε με τη μαμά στο σπίτι, ελπίζω να ξαναβρεθείτε σύντομα! Το κέικ είναι απλά αξεπέραστο, τόσο φουσκωτό σαν...διώροφο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παραδοσιακά αξεπέραστο!
    Πάντα τα γλυκά της γιαγιάς ή της μαμάς, είναι οι γευστικές αναμνήσεις που μας συνοδεύουν μια ζωή, Έρη.

    Σας εύχομαι ολόψυχα να ξαναβρεθείτε πολύ-πολύ σύντομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γιγαντιαίο, αφράτο και κλασικότατο!!
    Ε, εγώ προσωπικά δεν θέλω και πολλά παραπάνω από ένα κέικ!!!
    Φανταστικό ΄'Ερη μου!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Aπλά υλικά αλλά οι αναμνήσεις είναι πιο δυνατές.
    Το καλύτερο κέϊκ
    Χάρηκε πολύ ο μικρός με τη γιαγιά..
    Την χαρήκατε τόσες μέρες τη μαμά σου Ερη μου και σύντομα να ανταμώσετε πάλι.

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οσο και να μεγαλώσουμε, η μαμά μας είναι η καλύτερη και ότι φτιάχνει με τα χεράκια της έχει την καλύτερη γεύση, ιδίως όταν είμαστε μακριά. Κλασσικό μααμδίστικο κέικ, όμορφο και ζουμερό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φανταστικό το κέικ της μαμάς!!!! Να εκεί στο κομμάτι που έχει το κακάο.... εκεί λυγίζω χα χα
    Και του χρόνου εύχομαι να βρεθούμε και οι δυο μαμάδες εκεί. Και να συναντηθούμε πάνω από ένα τόσο υπέροχο κέικ με καφεδάκι!!! Φιλιά Έρη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χάρηκα με την ανάρτησή σου. Είχες την μαμά σου κοντά μετά από τόσο καιρό. Θα περάσατε πολύ ωραία! Παίρνω την μερίδα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αυτο το κεικ λες μεγαλωσε γενιες και γενιες ....ποσο δικαιο εχεις!!!!
    οτανσκεφτομαι κεικ το πρωτο που μου ερχεται στομυαλο ειναι αυτο το κλασικο κιμπαρικο οικογενειακο κεικ της μαμας!!!
    φιλια ερη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το κλασσικό μαμαδίστικο κέικ της μαμάς ...πάντα τόσο υπέροχο...Τι καλά που την είχες κοντά σου τόσο καιρό!Σου εύχομαι με την πρώτη ευκαιρία να ξανα απολαύσεις την παρουσία της! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ συγκινητικό!!!!!!!
    Το κέικ μυρίζει μαμά!!!!! Τι καλύτερο!!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν ξέρω τι να πω γιαυτό το αξεπέραστο κέικ, γιατί δακρύζω όταν το βλέπω επειδή μας το φτιάχνει
    ακόμα η μεγάλη μητέρα μου, και από την άλλη εγώ το φτιάχνω στην κόρη μου που είναι σαν εσάς!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αχ πόσο σε καταλαβαίνω! Έγω μετράω 19 χρόνια μακριά από τη μαμά μου! Είναι τόσο ωραίες οι στιγμές που είμαστε μαζί και αυτά που φτιάχνει έστω και απλά είναι πολύτιμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αχ μωρέ Ερη μου, φαντάζομαι τον καημό σου να ζεις τοσα χρόνια μακριά απο τη μανουλα σου. Ποσο φανταστικά που την εχεις τοσες μερες κοντά σου!!!! Απο τη μια θα τη χόρτασες, απο την αλλη, χορταινεται ποτε αυτη η αγαπη; Ο γιοκας σου θα ηταν πολυ πολυ χαρουμενος:)))
    Τα κεικ των μαμαδων κα γιαγιαδων μας ειναι παντα αγαπημενη συνηθεια. Θα το φτιαξω οπωσδηποτε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το κέικ της μαμάς είναι εγγύηση. All time classic.
    Όσο για την παρουσία της μαμάς, ποτέ δεν είναι αρκετή. Όσο και να την έχεις δίπλα σου, σου φαίνεται πολύ λίγο. Σε καταλαβαίνω, γιατί το ίδιο παθαίνω και εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...